söndag 15 september 2013

Judisk värdfamilj

Så, min värdfamilj är judar vilket kan ge både för- och nackdelar. Fördelarna är att de är judar, ni har ju hört uttrycket "jag har jobbat som en jude", så de jobbar ju väldigt hårt ALLTID. Föräldrarna är iväg från 6 på morgonen till 7 på kvällen, och de dagar mamman jobbar hemifrån så sitter hon uppe på kontoret HELA dagen. Barnen har också en massa aktiviteter hela tiden, full rulle vill säga. Nackdelen med det är då att jag känner mig jätte lat som sitter en hel lördag framför tvn i mitt rum och att jag undrar vad de tänker (vad hon är lat, vad hon är osocial m.m.). Men sen samtidigt så är de ju knappt hemma så särskilt osocial är jag ju faktiskt inte.

En annan nackdel är att jag kommer ju inte ha någon riktig julafton här eftersom de inte firar det. Fördelen är då att de firar en massa annat som jag då får vara med och uppleva, eller ja halvt om halvt. De hade den judiska nyårsaftonen förra veckan och idag har de sin "fasta", så de går till synogogan och så vilket jag inte följer med på. Men jag får vara ledig (och sitta framför tvn en hel lördag) så jag klagar inte ;D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar