söndag 27 oktober 2013

Det där med mat

Ännu en jobbe-lördag är här. Z är på en bar mitva, H är iväg på barnpassning, föräldrarna är iväg på en dejt så jag sitter hemma med E som försöker förklara för mig att blogg kommer från latin. Precis gjort pasta till pojken som sitter här bredvid och smaskar i sig det, min egen mat är i ugnen så väntar på att det ska bli klart.
Familjen jag bor hos är judiska och alltid på språng. Ni har väl alla hört uttrycket "jobbar som en jude", det är ett uttryck som faktiskt håller vad det säger. Mina värdbarn har alltid en aktivitet på gång, är det inte fotboll, basket, landhockey, gitarr, trummor så är det någonting annat och mina värdföräldrar jobbar från 7-19 varje dag. De är några otroliga människor alltså. Men vad jag skulle komma till är att de har alltid någonting att göra vilket gör att de aldrig riktigt har tid att sitta ner och äta middag, så i detta huset är all mat i förpackningar. Frusen mat som lätt värms upp när man har 30min ledigt.

Men med E som har minst aktiviteter i familjen så är det mest han jag gör mat till, pizza, pasta eller chicken nuggets. Bra variation där, eller hur? Okej, då under detta året lär jag mig inte att göra mat direkt MEN jag lär mig att veta exakt när en pizza, pasta eller chicken nuggets är klara.. ha ha. Får väl lära mig att laga mat när jag kommer hem till Sverige istället helt enkelt xD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar