söndag 24 november 2013

Jobbelördag

Och här sitter jag igen på ännu en lördag där jag jobbar, fjärde lördagen denna månaden, 5te eller 6te lördagen i rad. Börjar bli lite drygt, speciellt då värdföräldrarna var ute igår också. I schemat stod det att jag kanske skulle jobba idag och med kanske hade jag förhoppningarna på att det skulle bli ett inte tillslut. Men klockan tre fick jag ett sms där de sa att de går ut ändå. Yey me.
Börjar även bli lite jobbigt med den äldsta pojken, när jag ber han göra grejer så sätter han igång ipoden och in med hörlurarna i öronen och ignorerar mig istället. Ber jag han göra sina läxor så vägrar han och gör även samma sak med ipoden igen. Vilket får det att se ut som att jag inte gör det jag borde göra under dagen när värdisarna sen kom hem under kvällen. Precis så är det idag..

Men hann va ute lite idag iaf. Fick skickat iväg ett paket till Sverige, köpte ännu en julklapp, och fick köpt lite fler dekorationer till min scrap-book (som jag ännu inte påbörjat xD). Imorgon ska jag göra det bästa av min lediga tid, ska bl.a se Catching Fire eftersom man inte hunnit se den än med all dessa kvällstimmar man jobbat ha ha.
Ska väl ta och läsa en bok nu, fördriva tiden lite tills värdföräldrarna kommer hem igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar