lördag 30 november 2013

Berätta för någon vad du är tacksam för!

Så vi har lärt oss i psykologi-klassen att om du gråter under en film så är du också ledsen/känslosam efter den, medan om du inte gråter så är du mindre ledsen efteråt. Har precis kollat på the best man holiday och det ligger 5 ihopskrynklade, blöta näsdukar bredvid mig. You get the point?

Så.. nu är snart min andra lediga dag av fyra snart över. Var hemma (<-- märkte ni hur jag skrev det?) i Yonkers igår för thanksgiving firande med den förra värdfamiljen, deras släkt och vänner. A har så många gånger nämnt att hon vet inte hur man lagar mat för mindre än 20 personer så detta blev en dunderfest med massor av mat, dessert och fulla magar. En thanksgiving som jag är tacksam för att få fira ett andra år tillsammans med några av de mest underbara människor som jag känner.
Blev en övernattning där för att sedan komma tillbaka till Short Hills runt 12 slaget. Då bilresan till Yonkers tog 2½ timme så tog det bara 50min för mig att ta mig tillbaka. Blev en 5timmars lång skypening med familjen där hemma, inte för att vi pratar så hemskt mycket haha, sen har sängen varit väldigt skön att sitta i. Men ska nog ta och lägga mig nu, känns som att det börjar bli dags. Godnatt! :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar