måndag 4 november 2013

Vintertid

Tur att man är så medveten om när vi ändrar klockan till vintertid, annars hade man ju faktiskt kunnat gå en hel dag utan att veta och insett det sent på kvällen. Tur om man är en sådan person alltså, lite mindre tur om man är som mig.. haha. Insåg klockan 8 igårkväll att det var i lördagsnatt som vi ställde om klockorna, tur för mig att alla mina klockor ställt om sig själva så jag inte levde en timme före alla andra..

Så vi ställde om till vintertid och vintertid det är, va nere på 0 gradigt imorse när jag körde lillkillen till busshållsplatsen. Det är kallt, kalltkalltkallt! Tänka sig att för en månad sedan satt jag och skröt om hur fint väder det var här. Löven sitter dock fortfarande kvar på träden, trillar ner sakta men säkert men ändå känns det som vi har hoppat över hösten. Tänk om man kunde hoppat över vintern istället, det hade jag inte sagt nej till ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar