tisdag 18 december 2012

Wow..

Idag är ingen vanlig dag, för idag har Johanna varit i USA i 6 månader. 6 månader, ett halvt år, helt otroligt. Känns på riktigt som det var förra veckan jag skrev att jag varit här i 5, och nu har ännu en månad passerat. Denna tiden har gått både snabbt och långsamt, kan inte riktigt slå huvudet på vilken av dem som stämmer bäst.
En del av mig kan verkligen inte förstå att jag varit här i hela sex månader, att tiden gått så snabbt. För om jag hade kommit hem imorgon så hade det känts som det var igår jag träffade mina kompisar och familj senast. Men en annan del av mig tycker 6 månader känns väldigt lite, allt det jag upplevt under dessa månaderna känns som det varit minst 1½år jag varit här. Mitt rum här är mitt rum, känns som jag alltid bott här praktiskt taget.

En vecka kvar till julafton, en vecka kvar tills jag åker till Orlando, men ingenting av det spelar särskilt stor roll idag för jag har varit här i 6månader. Wow.. vet inte riktigt när det kommer slå mig att det faktiskt var 6 månader sedan jag satte mig på ett flyg för att spendera 12 månader i New York..

 6 månader tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar