tisdag 29 januari 2013

Washington DC

Känns inte riktigt som man hade någon helg, så nu längtar man lite till kommande helg då man bara kan ta det lugnt och göra absolut ingenting. Inte för att jag gjorde särskilt mycket under helgen ändå.. haha.
Var ju som sagt i huvudstaden, bodde hos Emelie. En svensk tjej som jag lärde känna på training school. Hon bor en liten bit utanför staden, så det var där hon hämtade upp mig efter 5 timmars bussfärd. Blev att åka hem till henne och sova, även om man sovit lite på bussen.

På lördagen så åkte vi in till "city", vet dock inte om man kan kalla det de då där knappt fanns något att göra. Hon visade mig the capitol (där Obama blev president igen), monumentet och sedan vita huset. Vi gick även och shoppade lite, fanns forever 21, h&m och american apparel att välja mellan.. Jag ville ha något att täcka öronen med eftersom det var riktigt kallt den dagen men istället kom jag ut med en kofta. Bra köp?!
Sedan tog vi oss hem, köpte pizza och läsk och hyrde film. Emelie somnade i soffan och jag somnade strax efter 2.

På söndagen vaknade jag vid tio, gjorde mig iordning och sedan stack vi till ett köpcenter eftersom jag inte var intresserad av att åka tillbaka till DC. Stort köpcenter men inga butiker som jag brukar gå in i. Spenderade lite tid där och sen åkte vi tillbaka till Emelies för att hämta mina saker och sedan köra mig till bussen som skulle ta mig hem.
Kul att komma bort lite och se hur andra har det, hur andra städer är och ser ut så var det hur skönt som helst att komma hem. Ni skulle sett leendet på mina läppar som kom när jag såg empire state building. Borta bra, men hemma bäst. Eller vad säger ni?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar