torsdag 31 januari 2013

Should I stay or should I go?

Det var en gång då allting kändes så bra, hur kommer det sig att den känslan inte finns här nu?  Jag avskyr att ta beslut, speciellt då det finns så mycket jag vill göra. Speciellt när beslutet står mellan två saker som jag vill lika mycket fast av olika anledningar.
Jag har varit i USA i lite mer än 7 månader. Knappt någon tid alls säger vissa medans andra tycker ändå det har gått långsamt. Jag vet inte vad jag ska tycka, men här står jag iaf. Tiden är kommen för mig att ta ett beslut, ska jag stanna eller ska jag åka?

Vad mitt svar är än vet jag inte, för jag älskar denna värdfamiljen så otroligt mycket och mitt hjärta går i bitar av att ens tänka tanken på att lämna dem. Jag har tryggheten här, jag har en familj här. Men det finns så mycket nytt till väst, nya erfarenheter, nya äventyr. Saker som jag inte vet finns än. Men det kan lika väl bli skit där borta och vart står jag då?
Att jag får någon sömn inatt är inte garanterat. Beslutet ska jag ha imorgon, men jag vet inte om det är rätt beslut eller inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar